فناوري اطلاعات
خدمات كامپيوتري ياس

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




رديابي كاربران اتهام جديد مايكروسافت

16 شهريور 1390 - ايسنا- یک دادگاه فدرال در سیاتل آمریکا مایکروسافت را به ردیابی و جمع آوری اطلاعات کاربران سیستم عامل "ویندوز فن" متهم کرد.
موقعیت بحرانی Locationgate با اپل آغاز شد. به طوریکه ماه می بر روی شبکه منازعه ای همراه با انتقادات شدید دولت آلمان در گرفت که حاکی از آن بود "آی- فن" کاربران خود را ردیابی می کند.
پس از آن نوبت به "گوگل" رسید که به خاطر جمع آوری اطلاعات از شهرهای مختلف برای درج در سرویس "گوگل استریت ویوو" با انتقادات شدیدی مواجه شد.
اکنون با شدت گرفتن Locationgate گروهی از کاربران مایکروسافت در یک دادگاه فدرال در سیاتل از غول نرم افزاری دنیا به خاطر ردیابی آنها از طریق "ویندوز فن" شکایت کردند.
این دادگاه نیز تائید کرد که در تلفنهای همراه هوشمند برپایه سیستم عامل مایکروسافت نرم افزاری برای ردیابی موقعیت کاربران وجود دارد که درخواست آنها را برای ردیابی نشدن نمی پذیرد.
مایکروسافت در پاسخ به این ادعا اظهار داشت که اطلاعات به دست آمده و ذخیره شده در پایگاههای اطلاعاتی این سیستم نمی توانند به هیچ دستگاه و یا کاربری برسند و انتقال اطلاعات از طریق دوربین ویندوز فن قادر به شناسایی افراد نیست.
باوجود این، مایکروسافت به تحقیقات خود درخصوص این مسئله ادامه می دهد تا همانند اپل و گوگل مجبور به پرداخت جریمه نشود.
به گفته مایکروسافت، هدف این نرم افزار این است که کاربران در صورت مفقود شدن دستگاه خود بتوانند تلفن همراه خود را ردیابی و پیدا کنند


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, توسط مرتضي امين
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :